A blogról

Férjünk, szüleink, nagyszüleink nem kis meglepetésére második babánk születésekor mosható pelenka használatára adtuk a fejünket. A környezetünkben a legtöbben ugyanígy rácsodálkoznak erre, hiszen ők is a sok robottal járó, higiénikusnak egyáltalán nem tűnő textilpelenkázásra asszociálnak, amely 20 évvel ezelőttig a moshatózással járt.



A szemlélet csak lassan változik, de mi látjuk a jövőjét és tapasztaljuk, hogy milyen sok hasonlóan gondolkodó anyuka van már hazánkban is. Úgy határoztunk, belevágunk mi is és megpróbálunk többet tenni a természetért, ill. környezetünkben is népszerűsíteni a környezetbarát pelenkázást.

Reméljük, mindenki megtalálja az őt érdeklő, érintő témákat a bejegyzések között - ha mégsem, szívesen vesszük az olvasók témajavaslatait!



2011. december 8., csütörtök

Papírbetét tesz 2. rész – nem anyatejes papírok

Mivel lányom már egy éves és pár hónapja csak szilárd ételeket eszik, gondoltam itt az ideje, hogy már ne anyatejes papírbetétet használjak és kipróbáljak pár vékonyabb típusú márkát. 


Elsőként BambinoMio papírt vettem, ami nagy csalódás volt. Ez valójában nem is mosható papír, mert mosás után (akár 40, akár 60 fokon mostam) egy vékony harmonika lesz belőle, amit utána semmire sem lehet használni. Rögtön mosás után, még nedvesen próbáltam kisimogatni, de kevés sikerrel. Egyszer még egy langyos vasalóval is próbálkoztam (mert korábban az anyatejes papírt minden probléma nélkül tudtam vasalni, akár magas hőfokon is), de az eredmény hosszas vasalótalp pucolás lett. Így ezt a tekercset gyakorlatilag egyszer használatos papírként használtam el, ami így nem igazán költségkímélő megoldás.


Ezután Pop-in papírbetétet vásároltam, ami szintén vegyes érzelmeket generált. Első mosás után ez is gyürődött nagyon, de nedvesen ki lehetett simítani és száradást követően fel lehetett másodszor használni. De sajnos egy második mosást már nem bírt. Vagyis még a mosást kibírta, de hártyavékony lett, a széle összepöndörödött, így lényegesen veszített szélességéből és hosszából is (sok védelmet így nem nyújtott már). Így erre a papírbetétre is levontam a következtetést, hogy egyszer mosható, utána pedig kidobandó.




Harmadik próbálkozás a Little Comfort papírbetétje volt. Az első két rossz tapasztalat után kellemes csalódást jelentett, hogy mosás során nem gyűrődött és méretéből nem sokat veszített. Talán mindez köszönhető annak, hogy a BambinoMio és Pop-in papíroknál sűrűbb szövésű és finom selymes tapintású (mintha egy selymes réteggel lenne bevonva az egyik oldal felülete). Ezáltal – vékony papírbetéthez képest – jól bírja a mosást akár 60 fokon is. Én 4-5 alkalommal is tudtam őket mosni, mielőtt vékonyodni kezdett volna az anyaga vagy könnyen szakadt volna. Ráadásul a másik két papírhoz viszonyítva az ára is kedvezőbb.


Mivel sok már vékony papírbetét van a piacon, várom tapasztalataitokat, kinek melyik vált/nem vált be és miért?

1 megjegyzés: